Nuo 2023 metų rudens Vilniuje pradės dar stipriau pulsuoti miesto centą ir Konstitucijos prospektą jungianti arterija – duris atvers itin modernios architektūros verslo centras „Artery“. Projekto autorius, architektas Daniel Libeskind, pasaulyje gerai žinomas dėl architektūrinių sprendimų, kurie sukelia emocijas, perteikia nuotaiką, pasižymi individualumu ir dėmesiu supančiai aplinkai.
Nuo projektavimo iki konstrukcijų gamybos
Prie „Artery“ projekto, kurį vysto investicijų valdymo bendrovė „Lords LB Asset Management”, ženkliai prisideda ir „Peikko Lietuva“ komanda – rengiame viso projekto statybinių konstrukcijų techninį ir darbo projektus bei atliekame projekto vykdymo priežiūrą.
„Dirbame itin intensyviai - projektuojame viso pastato konstrukcijas, koordinuojame pamatų dalies bei įtempto monolitinio gelžbetonio perdangų projektavimo darbus. Taip pat „Peikko Lietuva“ atlieka sudėtingų plieno konstrukcijų bei jų elementų gamybą, tiekia į statybų aikštelę įvairius produktus: praspaudimo armatūrą PSB®, sriegines armatūros jungtis MODIX®, įdėtines detales WELDA®,“ – pasakoja „Artery“ konstrukcijų projekto dalies vadovas, „Peikko Lietuva“ vyr. konstruktorius Vytautas Cvirka.
Pasak V. Cvirkos, unikali bei išskirtinė šio pastato forma reikalauja didelio dėmesio detalėms, o visi inžineriniai bei konstrukciniai sprendiniai privalo būti išpildomi atsižvelgiant į architektūrinę idėją. „Bendradarbiaujame su Lietuvos architektų komanda iš UAB „Archinova“, kurie užtikrina, kad būtų atsižvelgta į D. Libeskind projekto viziją ir kiekvieną detalę. Visi konstrukciniai sprendiniai turi tapti neatsiejama architektūrinės išraiškos dedamąja, ir kartu tai turi „skambėti kaip harmoninga muzika“. Visuomet malonu prisidėti prie tokių statinių projektavimo,“ – savo mintimis dalijasi inžinierius.
Įprasti inžineriniai sprendimai tapo išskirtiniais
Kalbėdamas apie nestandartinis sprendimus, kuriuos turėjo priimti projektuodamas „Artery“ konstrukcijas, V. Cvirka teigia, kad unikaliame statinyje net ir puikiai pažįstamos konstrukcijos tapo sudėtingomis: „Iš vienos pusės žiūrint, monolitinio gelžbetonio karkaso pastatas, turintis metalo konstrukcijų denginius –įprastas sprendimas statybose. Kita vertus, siekiant išpildyti architektūrinę projekto viziją šie, mums gerai pažįstami, sprendiniai sudėtingėja – turėjome rinktis plieno lakštais armuotas monolitines sienas, kompozitines plieno-betono kolonas, įtempto gelžbetonio perdangas.“
Specialistas taip pat atkreipia dėmesį, kad projektuojant statinį buvo atliekami vėjo tunelio bandymai, kurie įvertino pastato formos, gretimų statinių bei aplinkos reljefo įtaką vėjo apkrovoms. Šių bandymų tikslas - nustatyti vėjo apkrovas bei palyginti jas su norminėmis, įvertinti jas inžineriniuose skaičiavimuose, taip patikrinant pastato stiprumą bei stabilumą.
Svarbu greitis ir kokybė
„Peikko Lietuva“ vadovas Paulius Bulota džiaugiasi, kad įmonės komanda gali prisidėti prie vieno iš Vilniaus vietoženklių (ang. Landmark) kūrimo: „Galime drąsiai teigti, kad tokios išskirtinės architektūros ir apimties projektas nuolat yra po visuomenės ir statybų rinkos „padidinamuoju stiklu“, todėl jaučiame didelę atsakomybę visas paslaugas ir produktus teikti kokybiškai ir greitai, kad projektas vyktų pagal numatytą planą.“
P. Bulotos teigimu, labai svarbu, kad investuotojai kelia aukštus kokybinius, technologinius ir estetinius reikalavimus, kurie užtikrina maksimaliai kokybiškų paslaugų teikimą.
„Labai džiaugiuosi, kad mūsų inžinierių komanda pasižymi ambicijomis ir kompetencija, tad galime būti tokių unikalių projektų dalimi ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje,“ – sako „Peikko Lietuva“ vadovas.